İKİ SENE BOYUNCA ONARIM GARANTİSİ

YOLDA İÇİNİZ RAHAT OLSUN

Müşterilerimize satın aldıkları araçların malzeme ve işçilik açısından günümüz teknolojisine uygun ve hatasız olarak üretildiğinin garantisi veriyoruz.

Tüm SEAT Yetkili Satıcıları, aracın hangi yetkili satıcı tarafından satıldığına bakmaksızın, garanti işlemi yapmakla yükümlüdür.

Uygulanacak garanti koşulları aşağıdaki gibidir:

Garanti koşulları SEAT Yetkili Satıcısı ile müşteri arasında gerçekleşen satın alma anlaşmasının bir parçasıdır. Müşteri, imzasını atarak garanti şartlarını kabul etmiş olur. Aracın teslimi esnasında müşteriye araç cüzdanı ile birlikte içerisinde bakım periyodları ve servis programının da bulunduğu garanti belgesi verilir. Garanti işlemi yapılabilmesi için müşterinin bu belgeyi ibraz etmesi gerekir.

Fabrikasyon hatalarda, araç üzerindeki tüm parçalar teslim tarihinden itibaren 24 ay süreyle garanti kapsamındadır.

Garanti kapsamındaki arızalar teknik açıdan kusursuz bir şekilde onarılarak giderilebiliyorsa, garanti uygulamasındaki yükümlülükler hem tamiratı hem de değiştirmeyi içerdiğinden, parça komple değiştirilmeden de onarım yapılabilir.

Garanti kapsamında değiştirilen parçanın ve buna ait işçiliğin ücreti müşteriden talep edilmez. Yolda kalan aracın servise çekilmesi ve gezici servis aracı ücreti garantiden karşılanır. Taksi, kiralık araç gibi ulaşım aracı masrafları ve otel, konaklama, ticari kayıplar gibi diğer endirekt masraflar garanti kapsamında değildir.

Aşağıdaki durumlarda garanti geçerli değildir:

  • Aracın bakım ve onarımları zamanında, düzenli olarak, gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip servisler tarafından ve periyodik bakım ve onarım prosedürlerine uygun şekilde yapılmamışsa,
  • Kullanım kılavuzuna uyulmamışsa,
  • Araç uygun olmayan şartlarda ya da aşırı yük altında kullanılmışsa (Örneğin yarış aracı olarak),
  • Daha önce gerekli bilgi ve yetkinliğe sahip olmayan servisler ya da kişiler tarafından onarım görmüşse,
  • Araca üretici şirket tarafından onaylanmamış bir parça takılmışsa ya da araçta üretici tarafından onaylanmayan bir değişiklik yapılmışsa.

Uzun süreli kullanımlar sonucu ve malzemenin doğası gereği parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar garanti kapsamında değildir. Aşınmaya maruz olan bu parçalara V kayışları, ampuller, fren ve debriyaj balataları, fren pabuçları, filtreler, lastikler, sigortalar, bujiler ve silecek lastikleri örnek olarak gösterilebilir. Fakat bu parçalarda malzeme, işçilik ve montaj hatası söz konusu ise, parçalar yine garanti kapsamındadır.

Araç üzerinde değişiklik ya da modifikasyon yapılmışsa, bunlarla ilgili olarak arıza meydana geldiğinde garanti geçerli sayılmaz. Örneğin, aracın şanzımanında meydana gelen bir arızada, araca geniş tabanlı lastik takılmış olması nedeniyle garanti kapsamı dışında kalınabilir.

Bazı ayarlama ve ölçümler garanti kapsamında değildir. Bunlar:

- Bagaj kapaklarının ve kapıların ayarlanması, lastik balans ayarı, rot ayarı, yakıt tüketimi ölçümü ve motor ayarlarının düzeltilmesi vb.

Araç üzerindeki lastiklerin garanti hizmetleri üretici firma tarafından verilir.

Orijinal SEAT yedek parçaları da 24 ay/sınırsız kilometre garanti kapsamındadır. Garanti kapsamında değişen parçanın garanti süresi, aracın garanti süresinin bitmesi ile son bulur. Yedek parça garantisi söz konusu olduğunda, parçanın gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip servisler tarafından monte edildiğinin kanıtlanması ve müşteri tarafından faturasının ibraz edilmesi gerekir. Yetkili olmayan birimlerce satılmış parçalar garanti kapsamında değildir. Faturası olmayan parçaların garanti talebi kabul edilmez.