Verimliliğe bağlılık

Yeni WLTP standartı

WLTP (Küresel Uyumlu Binek Araçlar Test Prodesürü), otomobillerin emisyon standartlarını ölçmek için yeni bir yöntemdir.

Tarihçe

Temel Kavramlar

1997'den beri kullanılan NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Çevirimi) prosedürünün yerini alan WLTP (Küresel Uyumlu Binek Araçlar Test Prodesürü), 2019 yılında piyasaya sürülen tüm araçlar için devreye alınmıştır. Bu bağlamda Gerçek Sürüş Emisyonları (RDE), Buharlaşma Testi (EVAP), Hizmet içi Uygunluk (ISC) ve Yakıt Tüketimi Takibi (FCM) gibi test için yeni teknik kavramlar hakkında regülasyonlar belirlenmiştir.

Yakından Bakış

Ölçüm Parametreleri

Aerodinami

Bir araç ne kadar aerodinamikse, hava direnci ve yakıt ihtiyacı da o kadar düşüktür. Bir aracın aerodinamik yapısındaki en ufak bir değişiklik bile, uzun vadeli verimliliğinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

Lastik Yuvarlanma Direnci

Sürüş sırasında, yuvarlanma direnci lastik deformasyonu yoluyla verimliliği düşürür. Bu nedenle mümkün olduğunca verimli lastikler tasarlanması önemlidir.

Ağırlık

Ağır nesnelerin hareket ettirilmesi için daha fazla enerji gerekir. Yani bir araç ne kadar hafifse, hareket etmek için o kadar az yakıt kullanır ve direksiyon hakimiyetini iyileştirir. Daha az yakıt kullanan araç, daha verimlidir.

Aerodinami

Bir araç ne kadar aerodinamikse, hava direnci ve yakıt ihtiyacı da o kadar düşüktür. Bir aracın aerodinamik yapısındaki en ufak bir değişiklik bile, uzun vadeli verimliliğinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

Lastik Yuvarlanma Direnci

Sürüş sırasında, yuvarlanma direnci lastik deformasyonu yoluyla verimliliği düşürür. Bu nedenle mümkün olduğunca verimli lastikler tasarlanması önemlidir.

Ağırlık

Ağır nesnelerin hareket ettirilmesi için daha fazla enerji gerekir. Yani bir araç ne kadar hafifse, hareket etmek için o kadar az yakıt kullanır ve direksiyon hakimiyetini iyileştirir. Daha az yakıt kullanan araç, daha verimlidir.

Bilmemiz Gerekenler

WLTP Standartları

Bu testlerin dünyanın dört bir yanında birçok farklı şekilde uygulanabiliyor olması, otomobil endüstrisindeki en büyük değişimlerden biridir.

Performans

Gerçekçi sürüş

Prosedür

Analiz takibi

Detay

Opsiyonel donanım

Dikkat

Doğru sıcaklık ölçümü

Test prosedürleri

WLTP testi

Gerçek Sürüş Emisyonları (RDE)

Test cihazındaki ve yolda sürüş deneyimi sırasında oluşan emisyonların (Azot Oksit ve Partikül Madde (PM)) ölçümü.

Buharlaşma Testi (EVAP)

Hava geçirmez test odalarında yapılan “Gazın hareket kaybı” testi, 48 saatlik bir test süresince deponun ve motora yakın olan bileşenlerin emisyonlarını ölçer.

Yakıt Tüketiminin İzlenmesi (FCM)

WLTP testindeki test cihazı ile araç okuması (FCM) arasındaki değerlerin sapması azami % 5'i aşamaz.

Gerçek Sürüş Emisyonları (RDE)

Test cihazındaki ve yolda sürüş deneyimi sırasında oluşan emisyonların (Azot Oksit ve Partikül Madde (PM)) ölçümü.

Buharlaşma Testi (EVAP)

Hava geçirmez test odalarında yapılan “Gazın hareket kaybı” testi, 48 saatlik bir test süresince deponun ve motora yakın olan bileşenlerin emisyonlarını ölçer.

Yakıt Tüketiminin İzlenmesi (FCM)

WLTP testindeki test cihazı ile araç okuması (FCM) arasındaki değerlerin sapması azami % 5'i aşamaz.

Sıkça Sorulan Sorular

NEDC ("Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü"), Avrupa genelinde binek otomobillerin ve hafif ticari araçların egzoz emisyonlarını ve yakıt tüketimini ölçmek için 1992 yılından beri kullanılan ve bir test cihazı üzerinde gerçekleştirilen testi ifade etmektedir. NEDC'nin yerini, global şekilde standart olan WLTP ("Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü") almıştır. Yeni yöntem, bir aracın tüketimini daha gerçekçi bir şekilde ölçmeyi amaçlamaktadır ve değiştirilmiş sürüş döngüsüne ve daha sıkı test spesifikasyonlarına dayanmaktadır. WLTP'ye ek olarak, Avrupa'daki emisyonlar yolda ölçümler yapılarak RDE ("Gerçek Sürüş Emisyonları") test prosedürü ile belirlenecektir

WLTP standartlaştırılmış koşullar altında bir şasi dinamometresinde 30 dakika sürede yapılırken, RDE testi kamuya açık yollarda gerçekleştirilir. RDE ölçümünde, rastgele hızlanma ve frenleme ile 90 ila 120 dakika süren farklı ortam koşulları kullanılır.

Eylül 2017 tarihinden itibaren, WLTP'ye ve RDE'ye geçiş kademeli olarak gerçekleşti. WLTP test prosedürü, Eylül 2018 tarihinden itibaren yeni tescil edilen tüm araçlar için ve RDE'deki partikül sayısının (PN) sınırlandırılması için zorunlu olmuştur. Eylül 2019 tarihinden itibaren, tüm yeni tescil araçlarda azot oksit (NOx) için ek bir RDE sınır değeri zorunlu olmuştur.

WLTP test yöntemi ile belirlenen değerleriyle tüketimin, CO2 ve egzoz emisyonlarının daha gerçekçi yansıtması amaçlanmaktadır. Bu durum, içten yanmalı motorlu araçlar için daha yüksek yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonlarının bildirileceği anlamına gelebilir. Motorun ve isteğe bağlı ekipmanın bireysel olarak seçilmesi, yakıt ekonomisini ve CO2 seviyelerini de etkileyecektir. Ulusal yönetmeliklere göre bu durum, daha yüksek CO2 vergilerine sebep olabilir.

Eylül 2018 tarihinden itibaren tüm SEAT modelleri, sıra ile WLTP test prosedürüne tabi olmuştur.

SEAT S.A. aktif bir ürün geliştirme politikası izlemektedir. Bu nedenle Doğuş Otomotiv ve SEAT S.A. model, tasarım, renk, donanım, aksesuar ve teknik özelliklerle diğer tüm bilgileri önceden bildirmeksizin değiştirme hakkını saklı tutar. Doğuş Otomotiv ve/veya SEAT S.A. tarafından ürünü tanımlamak için kullanılan işaret veya numaralarla ilgili olarak bir hak iddia edilemez. Bu web sitesinde kullanılan şekil ve görseller, standart donanıma dahil olmayan aksesuarlar ve özel donanımlar içerebilir. Bazı ürün ve hizmetler ulusal yasalar, AB yasaları veya iklim koşulları gereğince tüm pazarlarda sunulamamaktadır. SEAT ürünlerini satın alırken ulusal kanuni gereklilikler de göz önünde bulundurulmalıdır. Bu bağlamda daha fazla bilgi almak için lütfen bölgenizdeki SEAT Yetkili Satıcıları ile iletişime geçiniz.

Price List Fiyat Listesi

Fiyat Listesi

Bilgi Al Bilgi Al

Bilgi Al

Calendar Online Servis Randevusu

Online Servis Randevusu

Mobile SEAT Online Mobil

SEAT Online Mobil

Find a dealer Yetkili Satıcı ve Servisler

Yetkil Satıcı ve Servisler